Samen maken we van jouw Joomla!-website een succes.

Misschien heb je er al eens over nagedacht: hoe kun je jouw website beter vindbaar maken in zoekmachines? Om dit zelf voor elkaar te krijgen is tijd en actuele SEO kennis nodig. Twijfel je of je SEO zelf wilt doen of juist wilt uitbesteden? Ik help je graag bij deze keuze want bij mij kun je SEO in zijn geheel of gedeeltelijk uitbesteden. Zo houd je grip op de eigen werkzaamheden, leer je zelf meer over Joomla SEO en heb je de kosten zelf in de hand.

Hoe ga jij aan de slag met SEO?

Zoekmachine-optimalisatie kun je op verschillende manieren aanpakken:

  • SEO zelf doen
  • SEO gedeeltelijk uitbesteden
  • SEO compleet uitbesteden

SEO zelf doen:

Zoekmachineoptimalisatie kost tijd, maar als je die tijd hebt, is het mooi om zelf aan de slag te zijn met jouw eigen website. Ook vereist SEO actuele kennis. Wanneer die kennis ontbreekt is het mogelijk om een Joomla SEO Training te volgen. Deze trainingsdag is te volgen voor iedereen die minimaal de basiskennis heeft van Joomla. Op deze dag geef ik je veel praktische tips, trucs en tools voor het SEO-beheer van jouw website. Meer info lees je op de pagina van SEO Training.

Naast de training heb ik een handig hulpmiddel: Het Joomla SEO dashboard.

SEO (gedeeltelijk) uitbesteden:

Heb je geen tijd of zin om je hiermee bezig te houden, dan kan ik jouw website optimaliseren voor Google. Ook hierbij geldt dat het op verschillende manieren aan te pakken is. Afhankelijk van jouw wensen en de grootte van de website kan ik een aantal uren per maand inplannen om jouw website te verbeteren. Wanneer je SEO (gedeeltelijk) uitbesteed, krijg je toegang tot het Joomla SEO dashboard.

 

 

Joomla SEO dashboard

Samen met verschillende partners is het Joomla SEO dashboard ontwikkeld. Dit dashboard kan worden ingezet wanneer je zelf aan de slag gaat met zoekmachineoptimalisatie, maar ook wanneer je SEO uitbesteed, krijg je toegang tot deze pagina.


In dit dashboard krijg je een overzicht van jouw zoekwoorden.

joomla seo zoekwoorden

Ook kun je de geschiedenis van zoekwoorden bekijken zodat jij de ontwikkeling kunt volgen.

joomla seo zoekwoordposities

 

Onpage SEO

Met alleen de zoekwoorden ben je er natuurlijk nog niet. Het dashboard geeft ook een compleet overzicht van de SEO indicatoren op alle afzonderlijke webpagina's, zoals het zoekmachine voorbeeld.

joomla seo titelbeschrijving

Iedere indicator heeft een duidelijke beschrijving (zoals je hierboven kunt zien) waaraan het aan zou moeten voldoen. Ook voor de gewenste zoekwoorden, links, afbeeldingen, mobiele instellingen en headers zijn er tips te vinden in het dashboard. Met deze informatie kun je zelf aan de slag of wordt door mij gebruikt wanneer je zoekmachineoptimalisatie uitbesteed.

joomla seo visuelescan


Linkbuilding

Linkbuilding is het actief links vergaren van andere websites naar jouw website. Google ziet links naar jouw website namelijk als een stem van iemand. En hoe meer stemmen je krijgt, hoe relevanter en waardevoller Google jouw website zal zien. Omdat dit zo belangrijk is, is het natuurlijk ook opgenomen in mijn dashboard. Je krijgt een overzicht van alle relevante websites (gebaseerd op jouw zoekwoorden) en het is mogelijk om direct een bericht naar deze websites te sturen waarin je vraagt om jouw website op te nemen op hun pagina.

 

Google Analytics

Op een aparte pagina in het dashboard zie je het aantal bezoekers, sessies, bounce rate en sessieduur van de bezoeken op jouw website. Dit kan op verschillende manieren gefilterd worden zodat jij een goed beeld krijgt.

joomla seo analytics

Ook voor e-commerce en in Google Analytics vastgelegde doelen is plaats gemaakt in het dashboard.

 

SEO Rapportage

Iedere maand ontvang je via de e-mail een complete SEO rapportage in PDF. Hierin vind je de belangrijkste wijzigingen en werkzaamheden voor jouw website.

 

Ga jij zelf aan de slag met het SEO Dashboard? Of moet ik je helpen?

Neem direct contact op!

 

Wat klanten vertellen

“Ik ervaar de samenwerking met Joomill als zeer prettig. De persoonlijke en deskundige benadering spreekt mij erg aan.
Mijn e-mails worden altijd snel beantwoord en wijzigingen worden in overleg en vlot doorgevoerd.

Jeroen heeft voor mij een mooie, overzichtelijke webshop gemaakt waar mijn eigen wensen zoveel mogelijk in zijn verwerkt.”

jack
 Jack van Drunen

Laatste blogs

afbeelding
30 oktober 2018
Joomla! 3.9 wordt vandaag (30 oktober 2018) uitgebracht en bevat heel veel nieuwe functies. In dit artikel vertel ik...
Joomla voor overheid, instellingen en grote bedrijven
11 juli 2018
"Joomla is toch alleen bedoeld voor kleine websites?" is een vraag die ik mijn toekomstige klanten wel eens hoor...
reCAPTCHA Joomla contactformulier
27 juni 2018
Een reCAPTCHA is een beveiligingsmaatregel. Het controleert aan de hand van een test of vraag of je een legitieme...